Žraločina, primitivizmus a reálne hodnoty.

Autor: Dušan Szakállos | 13.1.2012 o 10:04 | (upravené 13.1.2012 o 10:19) Karma článku: 6,77 | Prečítané:  349x

Prečo je dnes ťažké podnikať? Mnoho odborných webov a printových médií rozoberá podmienky určené vládou a podnikateľským prostredím, a porovnáva ich s podmienkami v zahraničných krajinách. Problém je však podľa mňa, niekde úplne inde.

Tým z nás, ktorí dostali do vienka aspoň štipku ambicióznosti, a ku svojmu životu potrebujú progresívny rast a majú chuť podnikať, prekážky pod nohy nekladú ani tak legislatíva a politická nestálosť. Najväčšou brzdou pre rozvoj zdravého podnikateľského prostredia je spoločnosť sama.

Na jednej strane na začínajúceho podnikateľa vplýva absolútne iracionálny spotrebiteľ, na druhej strane vážny nedostatok zdravých podnikateľských subjektov a zdravého konkurenčného prostredia. A tak sa spravidla stáva, že podnikateľské myšlienky začínajúceho podnikateľa sa zúžia na dve základné témy, ktorými je chronicky nakazené kompletne celé Slovensko:

§  využitie, primitivizmu masových spotrebiteľov (Joj, Markíza, Tesco, Poštová banka, Nový čas, Ktorákoľvek low-costová komerčná značka nábytku, oblečenia, potravín v podstate čohokoľvek za čo sa dajú utratiť peniaze ...)

§  Psychologický apel na časť spoločnosti, ktorá chce vyniknúť NEPATRENÍM do komerčného a low-costového segmentu spotrebiteľov. Obľúbená zbraň spoločností so zvučnými, alebo skôr „peniazmi cvendžajúcimi“ menami a nechutne drahými a „slušnú verejnosť“ pohoršujúcimi marketingovými kampaňami. Čím viac Obchodná značka doslova smrdí peniazmi, výnimočnosťou, lukratívnosťou, nad-luxusom, a čím viac verejne zhadzuje priemerne zarábajúceho bežného spotrebiteľa, tým viac nadpriemerne zarábajúcich jedincov s potrebou odčleniť sa od bežnej šede si získa. (J&T, Tatrabanka – najlepší idú za nami, Mercedes Benz - lebo medveď, Penaty Club, Body Energy a spol... a nesmieme zabudnúť na Rytmusa!) „Žraločina“ robí peniaze! Tie najväčšie! Aspoň to je nám všetkým dennodenne podávané priam na zlatom podnose. Buď arogantný, irituj, buď tŕňom v oku a pôjdeš hore!

Niečo vám tu chýba? Mne áno! A existenčne! Chýbajú mi ľudia, ktorí žijú pre vyvážené partnerské vzťahy! Ľudia, ktorí skutočne chápu význam pojmu reálna hodnota! Ľudia, ktorí chcú vytvárať hodnoty, a nie využívať „vygumovanosť“ národa! Ľudia, ktorí chcú namiesto budovania arogantnej značky, budovať systém, ktorý spotrebiteľom zdvihne úroveň a kvalitu ich života v pravom zmysle slova.

Neverím, že tu už nikto taký nie je!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Británia zatvára hranice, podmienky pre Slovákov už nebudú také dobré

Británia pristúpila k referendu o brexite, pretože sa domácim nepozdávalo vyplácanie vysokých sociálnych dávok cudzincom.

SVET

Čo povedala premiérka Mayová o Európe a Británii

Británia skrátka odchádza z Európskej únie.


Už ste čítali?