Žraločina, primitivizmus a reálne hodnoty.

Autor: Dušan Szakállos | 13.1.2012 o 10:04 | (upravené 13.1.2012 o 10:19) Karma článku: 6,77 | Prečítané:  347x

Prečo je dnes ťažké podnikať? Mnoho odborných webov a printových médií rozoberá podmienky určené vládou a podnikateľským prostredím, a porovnáva ich s podmienkami v zahraničných krajinách. Problém je však podľa mňa, niekde úplne inde.

Tým z nás, ktorí dostali do vienka aspoň štipku ambicióznosti, a ku svojmu životu potrebujú progresívny rast a majú chuť podnikať, prekážky pod nohy nekladú ani tak legislatíva a politická nestálosť. Najväčšou brzdou pre rozvoj zdravého podnikateľského prostredia je spoločnosť sama.

Na jednej strane na začínajúceho podnikateľa vplýva absolútne iracionálny spotrebiteľ, na druhej strane vážny nedostatok zdravých podnikateľských subjektov a zdravého konkurenčného prostredia. A tak sa spravidla stáva, že podnikateľské myšlienky začínajúceho podnikateľa sa zúžia na dve základné témy, ktorými je chronicky nakazené kompletne celé Slovensko:

§  využitie, primitivizmu masových spotrebiteľov (Joj, Markíza, Tesco, Poštová banka, Nový čas, Ktorákoľvek low-costová komerčná značka nábytku, oblečenia, potravín v podstate čohokoľvek za čo sa dajú utratiť peniaze ...)

§  Psychologický apel na časť spoločnosti, ktorá chce vyniknúť NEPATRENÍM do komerčného a low-costového segmentu spotrebiteľov. Obľúbená zbraň spoločností so zvučnými, alebo skôr „peniazmi cvendžajúcimi“ menami a nechutne drahými a „slušnú verejnosť“ pohoršujúcimi marketingovými kampaňami. Čím viac Obchodná značka doslova smrdí peniazmi, výnimočnosťou, lukratívnosťou, nad-luxusom, a čím viac verejne zhadzuje priemerne zarábajúceho bežného spotrebiteľa, tým viac nadpriemerne zarábajúcich jedincov s potrebou odčleniť sa od bežnej šede si získa. (J&T, Tatrabanka – najlepší idú za nami, Mercedes Benz - lebo medveď, Penaty Club, Body Energy a spol... a nesmieme zabudnúť na Rytmusa!) „Žraločina“ robí peniaze! Tie najväčšie! Aspoň to je nám všetkým dennodenne podávané priam na zlatom podnose. Buď arogantný, irituj, buď tŕňom v oku a pôjdeš hore!

Niečo vám tu chýba? Mne áno! A existenčne! Chýbajú mi ľudia, ktorí žijú pre vyvážené partnerské vzťahy! Ľudia, ktorí skutočne chápu význam pojmu reálna hodnota! Ľudia, ktorí chcú vytvárať hodnoty, a nie využívať „vygumovanosť“ národa! Ľudia, ktorí chcú namiesto budovania arogantnej značky, budovať systém, ktorý spotrebiteľom zdvihne úroveň a kvalitu ich života v pravom zmysle slova.

Neverím, že tu už nikto taký nie je!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Šanca zrušiť Mečiarove amnestie zostáva živá, parlament ju posunul ďalej

Parlament schválil aj vládnu deklaráciu, ktorá amnestie odsudzuje.

KOMENTÁRE

Lexu by azda dokázala dostať ultraprecízna formulácia

Deklarácia, čo navrhuje Fico, je výborná forma, ale zlý text.

TECH

Zistili, prečo Samsungu vybuchovali a horeli mobily

Pri Galaxy Note 7 nešlo o záhadnú chybu, ale o zlú konštrukciu.


Už ste čítali?